Jako autor vítám co nejpřesnější informace o zpětné vazbě čtenářů. A porovnání kladného i záporného hodnocení dosti vypovídá o míře kontroverznosti toho kterého článku, resp. Částečně i o kontroverznosti samotných bloggerů.
Osobně si myslím, že vysoká negativní karma by mi nijak neuškodila. Ti, kteří se mnou souhlasí, by mi tu karmu dali i tak, naopak ti, kteří nesouhlasí, jsou naštvaní, že píšu příliš mnoho blogů (čemuž z jejich pohledu rozumým, taky mě nepotěší, když mi za hodinu spadne článek někam pod desátou příčku...), nebo ti, jimž můj článek připadá „totálně mimo...“, by mi dali tu karmu negativní..., no a co, aspoň bych věděl, jak mnoho čtenářů jsem naštval nebo zklamal. A možná by paradoxně vysoká antikarma některé ponoukla k přečtení dotyčného článku dle hesla – negativní reklama taky reklama – „Tak se podívám, co za blábol zase ten XYZ vyplodil“. A někteří by pak možná přišli na to, že v tom „blábolu“ může být i kus pravdy.
Jsou různé systémy hodnocení, např. známkování „jako ve škole“. Jenže tam se z pravidla dozvím průměrnou známku, ale už ne, kolik lidí mi dalo jakou známku. Přesto pokládám z hlediska míry informace o zpětné vazbě čtenářů systém známkování za více vypovídající než systém pouze pozitivní karmy – jeden klik je prostě jednodušší a rychlejší než napsat do diskuze, že dotyčný článek je „naprosto stupidní“. Navíc se alespoň dozvíte, kolik čtenářů vás oznámkovalo.
Nejsympatičtější je mi systém, kdy má čtenář možnost hodnotit pomocí plus nebo mínus, kdy se zároveň zobrazí, kolik „plusek“ a „mínusek“ jsem obdržel. Tento způsob hodnocení jsem objevil na jednom nejmenovaném blogovacím portálu a velmi se mi zalíbil. Navíc i zde by byl jednoduše realizovatelný – právě oním zavedením negativní karmy, přičemž bychom nepřišli o svou pozitivní karmu u starších článků, publikovaných před zavedením antikarmy, která by se udávala extra, včetně průměrné antikarmy. Ještě bych ocenil i dostupnost informace, kolik čtenářů mi dalo karmu a kolik antikarmu.
Tak se nechme překvapit, zda se někdy i zde podobný nápad uplatní.
P.S. Např. na Youtube máme také možnost označit video jako „Nelíbí se“, a nepřijde mi, že by to bylo na škodu Youtuberům či divákům. I Facebook rozšířil možnosti, jak zareagovat na příspěvky a komentáře, ačkoli k zavedení možnosti „To se mi nelíbí“ ještě odvahu nenašel.