Tropická vedra na podzim? To může napadnout jen naprosté…, aneb jak se dělají dezinformace

Podle TV Nova a deníku Mirror britští meteorologové předpovídají, že podzim bude teplejší než léto. V Británii se to možná občas stává, ovšem mluvit v této souvislosti o 32 stupních už je docela solidní úlet.

Ovšem honba médií za všemožnými senzacemi je zřejmě bezhranic a rozmáznou jakýkoli výplod něčího ne příliš zdravého mozku. Také pamatuji teplý podzim, tuším roku 2006 nebo tak nějak…, to byl velmi slunečný říjen a často se teplota vyšplhala lehce přes 20 stupňů, pamatuji loňský teplý konec léta, kdy se dalo koupat až do půlky září, i když toho 15tého už bylo cítit blížící se podzim, přestože bylo jasno a slunečno, takže už mě ohledně počasí jen málo co překvapí…, ale tohle?

„Britští meteorologové přišli se šokující předpovědí. Podle nich čeká západní Evropu tříměsíční babí léto a teploty mohou stoupat až k 32 stupňům! Takže ten, kdo se nestihl opálit v létě, bude mít čas to dohnat klidně i v listopadu. Píše o tom britský web Mirror.“

Podzim bude v Evropě teplejší než léto! Stává se to jednou za 60 let

Tohle jsem napsal po přečtení onoho článku z Novy. Když jsem si ovšem otevřel původní britský zdroj, dočetl jsem se něco trošku jiného. Na podzim britští meteorologové skutečně předpovídají nadprůměrné teploty, ovšem oněch 32 stupňů se zmiňuje pouze, pokud jde o září, což se skutečně zjm. v jeho první polovině stát může, jak jsem zmínil výše. Jenže z „nováckého“ článku plyne naprosto něco jiného, a kdo neumí Anglicky, nebo se prostě spolehne na tuzemský zdroj, jako já z počátku, tak si z toho může vyvodit naprostý nesmysl.

Tomuhle já říkám dezinformace, nikoli tomu, když si nějaké médium dovolí zveřejnit nějakou politicky nepohodlnou pravdu, často podloženou i autentickými videozáznamy.

 

Autor: Adam Mikulášek | úterý 5.9.2017 16:15 | karma článku: 30,18 | přečteno: 1394x
  • Další články autora
  • Počet článků 497
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 1625x
Jmenuji se Adam Mikulášek, jsem od narození nevidomý, již od dětství se zajímám o dění v této zemi i ve světě a vzdělávám se v oblastech politiky, historie, ekonomie a psychologie. Od června 2010 jsem členem Čssd a snažím se prosazovat tematiku zdravotně postižených, dlouhodobě nemocných, větší účast občanů na rozhodování a demokratizační procesy v této straně.

Seznam rubrik