Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
Foto

J85a92r52o24s81l10a47v 94H89a61l62u18z29a 2486754329298

EU by měla být na prvním místě volebního programu každé strany - ta co je proti by měla zdůvodnit proč je proti a proč tak špatně funguje. Ti co jsou pro EU, jako já, by měli jasně říct, proč EU tak špatně funguje a co udělá proto, aby fungovala lépe. Zajímavé je chtít po obou směrech definovat, co je špatné na EU, rozdíl je v tom, že zastánci rychlého řešení bez boje vyklidí pozici, to druzí musí něco zkusit. Co je problémem EU a jejího parlamentu? Evropský parlament slouží jako odkladiště použitých politiků za zenitem jejich výkonnosti nebo ztráty důvěry ve vlastní zemi. Cílem politických sil u nás musí být jasně definovaná zahraniční politika tak, abychom vystupovali jednotně ve vztahu k EU. Poslanec zvolený do evropského parlamentu musí být přesvědčený o tomto jednotném postupu, škodiči musí být eliminováni. Jedině tak můžeme lobovat u ostatních zemí za společný postup a být důvěryhodný a možná i vůdčí partner pro změnu EU.

+1/0
1.7.2017 23:48

J72i91r91k35a 59K48o54p54a45c57e96k 4928433336163

Baví mě běžní lidé níže v diskusi, kteří zde nedokáží pochopit ani můj předešlý příspěvek. Jinak by v reakci na něj netvrdili až takové nesmysly, jako že jsem se ve svém příspěvku vyznával z vlastní nevyzrálosti a neschopnosti, ale pochopili by, že jsem hovořil o nevyzrálosti a neschopnosti řešit státní otázky u běžného občana (např. právě u pana Cee, ale také u mnohých jiných neschopných a nevyzrálých občanů).

Takže, vážený pane Cee, zkuste si můj předešlý příspěvek přečíst ještě jednou či dvakrát.. a pomalu. Třeba pochopíte. Třeba konečně pochopíte, že jsem příznivec zastupitelského principu řízení státu, protože se bojím vložit rozhodování složitých státních otázek do rukou běžných nevzdělaných či nechápavých občanů.

Kor takových občanů, kteří nedokáží na první přečtení pochopit ani tak jednoduché a krátké sdělení, které jsem v předešlém příspěvku napsal!

P.S.: Jelikož jsem si všiml, že zrovna vy dost věříte našemu současnému prezidentovi Miloši Zemanovi, připomenu vám jeho slova, třeba jeho názor pochopíte lépe, takže cituji Zemana: "To co řeknu, není projevem povýšenosti ani sarkasmu. Bohužel třetina obyvatel této země je slabá duchem. Každý sedmý občan je debilní nebo dementní, nebo alkoholik.. a zhruba polovina obyvatel této země má podprůměrný intelekt.."

Už chápete? Opravdu chcete, aby tito obyvatelé rozhodovali přímo složité státní otázky?

0/0
1.7.2017 22:05

J23i91r40i 55C17e25e 5515171892868

Vy si mě asi s někým pletete, pane Kopáček. Já politikům nevěřím ani slovo.

Řídím se totiž Krylovým: "Politikům se nevěří, politik se kontroluje. Věří se v Boha, věří se v přírodu, věří se v krásu, věří se v myšlenku, ideu. V politika se nevěří, a kdo v něho věří, je idiot!“ Tolik k vašemu bludu se Zemanem.

To, že nejsem ochoten nesmyslně a tupě opakovat mediální zkratky pro hlupáky, které média generují, ze mě Zemanova fanouška rozhodně nedělá. Zeman má hodně chyb a hodně stupidních vyjádření, které ovšem novinářští fachidioti nejsou schopni zachytit, proto se neustále točí na nesmyslech a banalitách.

Vy si klidně věřte v neomylnost a profesionalitu volených zástupců, kteří ovšem nereprezentují nikoho jiného, než i ty "debilní, dementní, alkoholiky, nebo slabé duchem", možná ve větší míře, než je tomu v průměrné populaci. Výstupy parlamentu ČR, kde je 70 % legislativy nutno obratem novelizovat kvůli nesmyslům, které tam poslanci prosazují, je toho vizitkou.

Vzhledem k tomu, jak funguje politické prostředí a hlavně politické strany, nemá čestný, charakterní a schopný člověk vůbec šanci se v politice uchytit. Politika je kolbištěm pro psychopaty, gaunery a gumy bez páteře. A jestli takovým chcete svěřit s důvěrou svůj osud, je to vaše věc. Ale nenuťte ostatní, aby se nechali pást stejně, jako vy.

0/0
1.7.2017 23:19

J76i73r84k97a 37K26o45p86a28c39e86k 4878583606423

Minule jste nepochopil můj text.. a nyní pro změnu jasně lžete, když tvrdíte,

že vy politikům nevěříte ani slovo. Politikům někdy nějaké to slovo totiž věříte, neboť nějaké to slovo politika zde v diskusích občas (co jsem si všiml) hájíte (a samozřejmě někdy zase pro změnu haníte).

Ale abychom neutíkali od našeho původního sporu, zajímalo by mě, jestli jste (po jeho opětovném přečtení) konečně pochopil můj prvotní příspěvek.. tj. jestli jste pochopil, že jsem se nevyznával z nevyzrálosti a neschopnosti vlastní (jak jste mě neprávem nařkl), ale z nevyzrálosti a neschopnosti běžného občana. Tak jak to s tím pochopením? Konečně pochopil? ;o)

No a nyní jen namátkou k těm vašim současným demagogickým nesmyslům, které tady na mě chrlíte... To, že jsou naši poslanci omylní (a někdy také debilní), to vám neberu. Ale opět jste něco nepochopil a něco jste přehlédl, neboť jsem nikdy nikde netvrdil že jsou naši poslanci neomylní, nebo že se mezi poslanci nikdy nevyskytne žádný hlupák. Takže mi tady vítězoslavně tvrdíte něco, v čem se shodneme a v čem jsem netvrdil opak.. a naopak míjíte fakta, která jsem naopak tvrdil.

No a že si vás s někým pletu také není pravdou. Rozhodně si vás s nikým nepletu! Vašich příspěvků v diskusích na Idnes jsem si všiml dávno.

A propo.. ani vás nenutím se nechal pást, jak si stěžujete.. kor ne tím, že věřím v to, že rozhodování v parlamentu našimi zvolenými zástupci je lepší způsob rozhodování o státních záležitostech, než nějaké rozhodování samotných většinou naprosto neznalých občanů v referendu, po jejich zmasírovaní silně demagogickou a zavádějící volební kampaní.

A závěrem,.. není ani pravdou, že by se čestný a schopný člověk neměl v politice šanci uchytit. Samozřejmě že by měl a párkrát se již stalo. Ale záleží i na běžném občanovi, aby takovému politikovi dal ve volbách přednost před těmi gaunery, kteří se tam většinou drží. A to je trochu problém.

0/0
2.7.2017 0:22

J13i69r37i 63C89e96e 5965271382118

Baví mě běžní lidé níže v diskusi, kteří se zde otevřeně vyznávají z vlastní nevyzrálosti a neschopnosti rozhodovat se ve složitějších politických otázkách.

V tom případě jste se jistě při vědomí limitů vlastních kognitivních schopností odmítli účastnit referenda o vstupu do EU. Nebo v té době jste snad byli kvalifikováni objektivně se rozhodnout o kladech a záporech členství v Unii? Nenechali jste se ovlivnit propagandou, kde vám lobbystické zájmové skupiny z koupených billboardů líčily EU jako ráj na zemi? Nebyly to přesně ty naprosto neadekvátní, lživé a demagogické argumenty, které se před referendem o vstupu do EU masově šířily? Pamatujete, pane Kopáček?

Mluvte pouze za sebe a hlavně, nesuďte ostatní podle sebe. Chápu, že svět kolem vás je natolik složitý a komplexní, že si netroufáte vzít odpovědnost do vlastních rukou a svobodně učinit závazné rozhodnutí. Že to raději necháte na demokraticky volených zastupitelích.

Ovšem pokud se na ty "elity" podíváte blíže, tak ona to totiž v těch zastupitelských sborech není až taková sláva...

+2/−1
1.7.2017 19:33

J15i56r44k75a 22K57o49p84a45c72e71k 4798683476293

P.S.: nedá mi to nereagovat aspoň na jeden naprostý nesmysl z vašeho článku:...

naznačovat, jak to vy ve svém článku činíte, že naše česká pozice v EU je srovnatelná s pozici izraelských otroků v Egyptě.. a proto že je lepší už vážně uvažovat či spíše vyhrožovat odchodem z EU.. to jsou přesně ty naprosto neadekvátní, lživé a demagogické argumenty, jaké by tady určitě jisté (pročínské či proruské) zájmové lobistické skupiny pomocí koupených bilbordů a internetových médií před referendem masově šířili. a to je také jeden z důvod, proč se jakéhokoliv takto ovlivňovaného referenda obávám.

+3/0
1.7.2017 18:56

J80i56r55k15a 76K36o14p81a94c74e21k 4818783356963

Chtěl jsem vám, jako typickému českému "ovčánkovi" (jak sám

asi i výstižně titulujete naše spoluobčany) vysvětlit,

jak moc se pletete ve své slepé víře v tzv. přímou demokracii,

jak moc se pletete ve své důvěře v kvalifikované rozhodování prostého lidu,

a jak moc se pletete ve svém zavržení nechat rozhodovat odborné věci

(námi demokraticky zvolenými) členy parlamentu.

Ale pak jsem si přečetl pár již do diskuse napsaných reakcí na váš dnešní článek

a zjistil jsem, že vám to zde již celkem pěkně vysvětlilo hodně jiných lidí,

namátkou např. pan Bárta, Kopřiva, Morbicer nebo Polášek.

Takže souhlas s výše uvedenými pány.. vysvětlili vám to pěkně.

+1/0
1.7.2017 18:51

Z78d76e66n69e35k 20Z88a52m51e27c39n48i73k 3244691409883

mě fascinuje, že mě někdo podezírá, že se nebudu umět v referendu rozhodnout. že mě vystraší tvrzení, že bez EU se vrátíme do jeskyní a na stromy. já tvrdím, že jsme byli před tímto kolektivistickým molochem a budeme i po něm. že od nás 6 tisíc německých firem neodejde a že nebude zrušena zóna volného obchodu a když, tak se nic moc nestane. a jestli tady padla zmínka o Churchillovi a jeho pohledu na demokracii a průměrného voliče(viz. níže), tak o sobě netvrďme, že jsme demokratický stát, protože průměrných voličů se nezbavíme, i když Drahoš s Babišem možná něco v tomto směru chystají..... přejmenujme se na "Drahošovo" nebo "Babišovo"

+2/−2
1.7.2017 17:16

V67á26c70l26a49v 70K32o34p78ř52i62v79a 1464450665151

Silný argument. Byli jsme před tím, budeme i potom. ;-D

+4/0
1.7.2017 17:51

Z20d75e92n13e12k 76Z93a69m66e13c63n59i95k 3644171809143

nemusím argumentovat, já jsem tu doma a nechci tam být a nikdo nemá právo mě do toho nutit. kdo se domnívá, že bez té buzerace nemůže být, tak by se tam měl odstěhovat a dívat se, jak tu strádám

0/0
1.7.2017 18:42

V92á20c18l36a62v 36K94o47p11ř40i46v88a 1704790925801

!!A kdo tě buzeruje a jak? Konkrétně.

0/0
2.7.2017 7:35

R67a13d93i47m 84P65o49l75á55š81e66k 9676733829869

On běžný občan je hlavně líný přečíst si 500 - 1000 stránkovou bichli s podrobnými údaji o tom, o čem má rozhodnout. Místo toho v referendu raději volí zkratku, rozhodne se podle celebrity, třeba co řekne Karel Gott....:-(:-( se vší úctou k němu jako zpěvákovi.

Nebo ještě hůž, rozhodne se podle reklamní kampaně, kterou k referendu povedou dotčené strany

+4/−1
1.7.2017 17:00

A54l98e42š 65M73o93r12b48i39c76e16r 2399912395301

Že lidé v referendu rozhodují "kvalifikovaně, svobodně a informovaně" je jen vaše zbožné přání.

Praxe ukázala, že lidé z velké části rozhodují naopak zcela nekvalifikovaně a neinformovaně -- volí pod vlivem emocí a často "trestají" establišment za něco jiného, než o čem se v referendu rozhoduje.

Dále se ukazuje, že referenda rozdělují národy na dvě přibližně stejně velké poloviny mezi kterými propuká hluboká nevraživost, která dokáže klidně rozvracet i rodiny nebo dlouhá přátelství...................

--------------------------------------

Zkrátka propagujete tady své sny a představy, nic jiného, nic co by mělo základ v realitě.

--------------------------------------

Soupeření politických stran, které - světe div se - tvoří lidé, lidé, co se o politiku a veřejný život zajímají a kteří svým programem zastupují jiné lidi, kteří na to nemají čas, čili zastupitelská demokracie, parlamentarismus a republikánství, je přes všechny své problémy (jako občas sklony ke korupci a klientelismu atd.) pořád hodně dobrý systém vlády.

Mnohem lepší než ty vaše referenda, vždyť vy ani netušíte, v jakém chaosu je současná Británie.................

S Václavem Klausem volám -- strany (ne hnutí a podobné podvody), strany a parlamentní republika jsou základ.

(i když momentálně v těžké krizi)

+5/−1
1.7.2017 14:48

P24a91v79e12l 83K49i76l20i42k 2172543677592

Ode mě karma.R^

+2/−2
1.7.2017 13:42

Z17d53e37n78ě36k 57B59á43r70t47a 6379172727110

"Nejlepší argument proti demokracii je pětiminutový rozhovor s pruměrným voličem",tak pravil "elitář" Churchill.A lze jen dodat,že o přímé demokracii to platí dvojnásob.Vy jste přímo ukázkový případ,pro vystoupení z EU by jste hlasoval jen proto,že věříte těm nesmyslným argumentum co jste tu sepsal...a to je na tom spousta lidé s neinformovaností ještě mnohem huř než Vy.Pokud budete mít zdravotní problém,necháte o svém osudu rozhodnout "elitáře" lékaře,nebo nějakého "moudrého selského myslitele" co sedí v nemocnici na vrátnici...?To není muj argument,tak trochu vykrádám Sokrata...

+11/−2
1.7.2017 13:35

S54l17a18v59o20m83í26r 61B52e74n93e79š 6132157320324

No, když to vezmete takto, dojdete k závěru, že na stejné funkci jako Churchill byl před ním Chamberlain a o trochu jižněji i Daladier.

0/0
1.7.2017 15:23

J33i65r49k43a 88K32o32p77a59c65e80k 4698803316423

Mám takový silný dojem, že v případném tzv. lidovém referendu (o němž tady naprosto naivně sní autor článku) by nás dané státy poslali do kopru ještě rychleji, než to učinili pan Chamberlain nebo Daladier!

+2/0
1.7.2017 18:32
Foto

F74r75a75n74t64i34š97e93k 57P74r89o90k84o13p 2412774568374

Nu, hlavně že vy víte, co by bylo pro nás nejlepší. Takže můžeme zůstat v klidu. Když už tak studujete, možná byste si mohl nastudovat něco o falešných prorocích.

+9/−3
1.7.2017 13:23

J48a25r14a 50R33a66n64k 1831856809591

Kdyz uz tak studuje, proc ne neco produktivniho, aby se mohl zapojit do pracovniho procesu:-/

+1/0
1.7.2017 21:04

V27á45c90l70a53v 61K15o36p38ř56i66v97a 1674540855241

A jen dodám, běžný člověk vašeho typu dohlédne jen k žárovkám a ohnutým banánům.

+8/−5
1.7.2017 13:12

V42á40c92l56a33v 12K23o52p81ř27i69v35a 1524180105491

Běžný občan opravdu nedovede posoudit ekonomické dopady výstupu z EU. Dokonce by nešlo predikovat ani podmínky, za kterých by se případný Czexit odehrál. Naše vyjednávací pozice je diametrálně odlišná např od Británie. Autore, vy asi vidíte za roh, že? Kdo vás k těm socanům nasadil? Okamura? To je podrobný myslitel.

+10/−5
1.7.2017 13:08

J22i23r96i 56C54e98e 5235581782728

A běžný poslanec, nebo senátor to dokáže? Třeba herec Stropnický, nebo maturanti Čunek a Štěch?

Predikovat podmínky a dopady Czexitu samozřejmě lze.

Ale já vás chápu, pro kádry jako jste vy byl i rozpad RVHP a Varšavské smlouvy nepředstavitelný, nerealizovatelný... Vždyť to bylo spojenectví na věčné časy a nikdy jinak.

0/−3
1.7.2017 19:21

V30á98c91l57a16v 82K77o79p50ř51i54v86a 1134930425771

Jo? A kdo zná podmínky, za kterýchvystoupíme? To nevi nyní ani britové.

0/0
2.7.2017 7:36



NOVÝ KODEX BLOGERA

Petice

Jaké jsou novinky kromě Politické arény? Podívat se můžete tady.

Žebříčky



Redakční blogy

  • Redakční
               blog
  • Blog info
  • První pokus
  • Názory
               a komentáře

TIP REDAKCI & RSS

Najdete na iDNES.cz

mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.